بخش معرفی کتاب و مقالات دانشجویان، به معرفی آنچه دانش جویان عزیز تولید و منتشر کرده اند می پردازد. امروز کتاب دانشجوی عزیز آقای سید مهدی حکیم دانشجوی دانشگاه اسلامیه بیروت را معرفی می کنیم. 

این کتاب امسال در 227 صفحه توسط انتشارات فقه منتشر شده است.

خلاصه ای از این کتاب را در ذیل می خوانیم:

 

فکر، مهمترین مسئله زندگی انسان است. همه چیز با فکر شروع می شود، با فکر ادامه پیدا می کند و با فکر به اتمام می رسد. نتایج آن نیز تابع فکر می باشد. چون شروع همه چیز با فکر است، شایسته است  آن را به خوبی بشناسیم و به خوبی به کار بگیریم تا بتوانیم به بهترین نتایج ممکن برسیم. در این نوشتار سعی بر این مهم داریم.
در اینجا تنها به دنبال تقویت فکر نیستیم بلکه با یک روش کاملا علمی، دقیق و قابل دسترسی، مسائل را پایه‌ریزی، بررسی و لایه‌شکافی می‌کنیم تا به نتایج و سنگ بناهای جدیدی دست پیدا کنیم که در تمامی شئون فکری قابل استفاده باشد.
برای رسیدن به این اهداف، نیاز به ابزارها و مراحل خاصی بوده که در این کتاب به آن‌ها پرداخته‌ایم. دید ما نسبت به این ابزارها و مراحل متفاوت از باقی دیدها می‌باشد. بعد از طی کردن مراحل مهندسی فکر، به الگویی جدید، دقیق و مطمئن برای هر نوع فکری دست پیدا خواهیم کرد تا به وسیله آن بتوان هر نوع فکری را رمزگشایی نموده و به نتیجه برسانیم
مهندسی فکر یعنی تنظیم فکر برای بهره‌وری بهتر. نتایجی که مهندسی فکر تلاش دارد تا به آن‌ها برسد را به طور خلاصه می‌توان این‌گونه بیان کرد: چگونه بهتر بفهمیم، چگونه درست فکر کنیم، مقدمات فهمیدن چیست، چگونه به نظم فکری برسیم، چگونه پازل ذهن و فکر را تشکیل دهیم، چگونه به دید صحیح کلی و جزئی برسیم، چگونه بدون فکر کردن فکر کنیم، چگونه ناخودآگاه به نتیجه برسیم، چگونه به افکار خود مسلط باشیم و چگونه ذهنی تمیز و مرتب داشته باشیم، چگونه پاسخ سؤالات خود را بیابیم.

 دانلود نسخه pdf کتاب مهندسی فکر (پیشگفتار و فهرست)
حجم: 1.25 مگابایت